Elektrikli araba devi Tesla, yıl sonuna gelmeden yeni bir ikaz daha yayınladı. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Yönetimi (NHTSA) tarafınca hazırlanan rapora nazaran, 320 bin Tesla arabada kazaya niye olabilecek bir sorun bulunuyor.
Kendiliğinden yanıyor
Ulusal Karayolu Nakliyeciliği Güvenliği Yönetimi (NHTSA) tarafınca yayınlanan son geri çağırma raporu, Tesla’nın 2020-2023 yılları içinde üretilen Model Y ve Model 3 araçlarını etkiliyor. Paylaşılan ikaza bakılırsa bu modellerin bir yahut iki art lambası rastgele yanabilir. Bu durum ise potansiyel çarpışma riskini artırıyor.
Arka lambaların kendi kendine yanması, yanlış arıza tespitlerine niye olan bir eser yazılımından meydana geldi. Raporda yer alan açıklamaya bakılırsa, bu yanlış tespitler yalnızca aracın art lambalarını etkiledi. Yani fren, geri vites lambaları yahut dönüş sinyalleri şimdilik meselesiz.
Hisseleri yüzde 50 paha kaybetti
Son yanılgının 2022.40.4 versiyonlu eser yazılımından kaynaklandığı belirlendi. Halihazırda bu sürümü kullanan Model Y ve Model 3 için ise 2022.40.4.1 versiyonu indirilebilir hale geldi.
2021 yılında 11 defa araç sahiplerini uyaran ve 3,4 milyon modelde değişikliğe giden Tesla, 2022’de daha fazla problemle karşılaştı. Tesla paylarının yüzde 50’den çok kıymet kaybettiğini düşünürsek, bu kusur çok makûs bir vakitte ortaya çıktı.
Bu bununla birlikte kasım ayının üçüncü geri çağırma raporu olmasıyla dikkat çekiyor. Daha evvel araç sahiplerine gönderilen son ihtara nazaran, 40 bine yakın araba hidrolik direksiyon takviyesinin kaybolması sıkıntısıyla karşı karşıya kaldı.
Kendiliğinden yanıyor
Ulusal Karayolu Nakliyeciliği Güvenliği Yönetimi (NHTSA) tarafınca yayınlanan son geri çağırma raporu, Tesla’nın 2020-2023 yılları içinde üretilen Model Y ve Model 3 araçlarını etkiliyor. Paylaşılan ikaza bakılırsa bu modellerin bir yahut iki art lambası rastgele yanabilir. Bu durum ise potansiyel çarpışma riskini artırıyor.
Arka lambaların kendi kendine yanması, yanlış arıza tespitlerine niye olan bir eser yazılımından meydana geldi. Raporda yer alan açıklamaya bakılırsa, bu yanlış tespitler yalnızca aracın art lambalarını etkiledi. Yani fren, geri vites lambaları yahut dönüş sinyalleri şimdilik meselesiz.
Hisseleri yüzde 50 paha kaybetti
Son yanılgının 2022.40.4 versiyonlu eser yazılımından kaynaklandığı belirlendi. Halihazırda bu sürümü kullanan Model Y ve Model 3 için ise 2022.40.4.1 versiyonu indirilebilir hale geldi.
2021 yılında 11 defa araç sahiplerini uyaran ve 3,4 milyon modelde değişikliğe giden Tesla, 2022’de daha fazla problemle karşılaştı. Tesla paylarının yüzde 50’den çok kıymet kaybettiğini düşünürsek, bu kusur çok makûs bir vakitte ortaya çıktı.
Bu bununla birlikte kasım ayının üçüncü geri çağırma raporu olmasıyla dikkat çekiyor. Daha evvel araç sahiplerine gönderilen son ihtara nazaran, 40 bine yakın araba hidrolik direksiyon takviyesinin kaybolması sıkıntısıyla karşı karşıya kaldı.