Eveet, yılın bu biçimdelarına, çılgınca armağan alıp verdiğimiz günlere geldik. Ekonomik kriz de olsa, iki yakamız bir ortaya gelmese de özel günlerde, bilhassa de yeni yıla girerken özellikle da şirketlerde armağan, promosyon materyali, (inanamıyorum lakin hala) ajanda, takvim, masa üstü kağıtlık, defter ve geldiği üzere ya birine verilen ya da çöpe atılan anlamsız, üstelik logolu kalemler veya özel tasarım olduğu sav edilen garip-işlevsiz malzemeler vb. ile dünyayı resmen çöp tenekesine çevirdiğimiz bir yeni yıl arifesine daha kavuştuk.
Üstelik ikram çılgınlığını da birden fazla vakit çevreci, sürdürülebilirlikçi olduğunu oldukça de üst perdeden argüman eden firma ve bireyler yükseltiyor. Hem ekoloji gurusu üzere davranıp birebir vakitte onca gereksiz plastik, kâğıt, gereç, ulaşım, karbon salımı demek olan armağan seferberliğinin en cengaver neferleri olarak hepimizi gaza getiriyorlar.
Ben, vallahi de billahi de son senelerda gereksiz tek bir şey almamaya, yapmamaya hayli dikkat ediyorum. 1- TEV’de bağış fonum var. Oradan ikram yollayıp ikram kabul ediyorum. 2- Kendi kitabımı ikram ediyor ya da armağan edilmesini istiyorum.Size de öneriyorum.
Vee müjde! NFT dünyasından da hoş haberlerim var!
Ekolojistler, dijital dünyanın nimetlerinden yararlanarak artık oldukları üzere görünüp, göründükleri üzere davranabilecekler.
Geleceği ciddiye alan herkes yılbaşında ve her özel günde NFT armağan edebilecek, daha doğrusu etmeli. Zira yerküremizin ve tabiatın zirvesini daha ne kadar attırabiliriz? COP27’den gelen haberler hiç de iç açıcı değil… Aralık ayı gelmek üzere ve hala bahar havası yaşıyoruz. Bu sizi ürpertmiyor mu? Başınızda global ısınma ve neticeleriyla, çocuklarımıza bırakacağımız iklim felaketleriyle ilgili beyninizde alarmlar çaldırmıyor mu? Bence çaldırıyor…Onun için yazının devamını dikkatlice okuyun lütfen… Zira NFT dünyası, tüketim çılgınlığının panzehri…
Promosyon ve reklam şirketlerinin yerini NFT ajansları alıyor…
E-ticaret ve dijital pazarlama dalından tanıdığım teknolojist bir bayan teşebbüsçü arkadaşımın* yurt haricinde NFT ve Web 3.0 ajansı kurduğunu öğrendim. Çabucak kendisini arayıp, daha dijital ajans ve toplumsal medya ajansına alışamamış bir epeyce şirketin olduğu bir dünyada, NFT ve Web 3.0 ajanslarının fonksiyonlarını, nasıl kıymet katacaklarını, neler yaptıklarını, vb. güzelce sorguladım. bir epeyce şey öğrendim. aslına bakarsan başlığı da ondan öğrendiğim şeyler içinde ilgimi en epeyce çeken “yılbaşında NFT ikram etmek” olduğu için o biçimde attım ve koşa koşa size de anlatmak üzere burada yazdım.
NFT, WEB 3.0 ajansları ne yapar, kimlerle çalışır?
Bu ajanslar, yeni medya sanayisinde farklı bakış açılarına sahip markalarla NFT, Web 3.0, blockchain teknolojisi, arttırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve metaverse ile kontaklı dijital-kreatif medya projeleri üretiyorlar. Bunu yaparken, teknoloji şirketleri, NFT sanatkarları, metaverse ve arttırılmış/sanal gerçeklik platformları, gerçek ve sanal sanat galerileri, markalar, mimar ve dizayncılar ve hali hazırda müşterilerine dijital ajans hizmeti veren ajanslar ile çalışıyorlar.
Liste uzun üzere görünse de yalnızca yapım ve tek proje bazında stüdyo hizmeti veren NFT ajansları ile iş alanını Web 3.0 ile birleştiren ve daha geniş bir yelpazeye hitap eden NFT ve Web 3.0 ajansları da var.
Odak noktaları NFT, Web 3.0 ve blockchain teknolojileri birleştiren projeler üretmek. Şimdilik, moda, cümbüş sektörü-müzik, etkinlikler, spor, perakende, süratli tüketim, telekomünikasyon kesimlerindeki; yeni medyaya yönelik iştahı, hevesi ve yüreği olan ve alışılmış ki en ağır rekabete maruz kalan markalarla çalışıyorlar. Web 2.0 üzerinden iş yapan dijital ajanslara da WEB 3.0 teknolojisi ve pazarlama ile ilgili bilgi birikimi ve yaratıcı hizmetler ve projeler kapsamında rehberlik ediyor ve süpervizyon veriyorlar.
NFT ve Web 3.0 ajansı, hangi hizmetleri verir? Hizmet kapsamı nedir?
NFT’yi bir araç ve eser olarak kullanan ajanslar olduğu üzere, blockchain teknolojisine yönelik özel projeler yapan üç boyutlu stüdyoları da var. Temel olarak, bir NFT ve Web 3.0 ajansı aşağıdaki hizmetleri veriyor:
NFT pazarlama ve tasarım, NFT minting ve pazarlaması, eğitim ve danışmanlık, içerik ve yapım, NFT sanatkarlarının meslekleri ve projelerine multidisipliner olarak dayanak verilmesi, farklı markalar ile NFT sanat ve Web 3.0 temaslı projeler yapılması, online ve fizikî sanat galerilerinde, NFT, Web 3.0 ve blockchain etkinliklerinde NFT/Dijital sanat stant kürasyonları yapılması, hibrit NFT ve dijital stantların yapımı, moda kesimine özel üç boyutlu NFT modellemesi, NFT Moda sinemaları, marka bildirilerinin ve mamüllerinin olduğu metaverse dizaynlar, arttırılmış/sanal gerçeklik ile blockchain ekosistemini birleştiren projeler üzere geniş bir yelpazeye sahipler. Hatta artık, bu yazının başlığına sebep olan, yılbaşı ve özel gün ikramlarına inovatif bakış açısı sunan, NFT ve Web 3.0 Yeni Yıl kataloğu oluşturan ajanslar da var.
Yılbaşında, özel günlerde NFT ikram etmek nasıl oluyor?
Aralık ayı, yılbaşı periyodu sevgililer günü, anneler günü, babalar günü, doğum günleri, vb. üzere özel günlerdeki alışveriş çılgınlığının niçini, şirketlerin o periyotlarda en yüksek ciro ve karlılık sayılarına ulaşmaları. O yüzden kitleler armağan almaya ve göndermeye o denli bir kitlenirler ki muhakkak vakit içinderda şahsi ikramlar haricinde, iş dünyasındaki pazarlama ve marka müdürleri, insan kaynakları yetkilileri de müşterileri, iş ortakları ve çalışanları için harıl harıl armağan arayışına girerler.
Maalesef sürdürülebilirlik bayrağını ellerinde tutan dünya devi firmalar ve hatta küçük ve orta ölçekli şirketler bile başta yılbaşı olmak üzere ikram çılgınlığına hayır diyemezler. Bu durum, aslında tüketim hastalığının ne kadar iliklerimize işlediğinin ve sürdürebilirlik iletileri veren şirketlerin ise mevzuya yalnızca kelamda yaklaşıp özde yaklaşmadığının bir ispatı üzeredir.
NFT ile dijital olarak bu çılgın tüketime dur denilebilir!
NFT ve Web 3.0 teknolojisini kullanan kimi firmalar dijital eserleri yeni yıl ve ikram konseptinde gerçek yaşama aktarmanın eğlenceli ve pratik formlarını bulmaya başlamışlar bile. Bundan daha sonraki yeni yıl ve özel gün armağanlarınız için NFT seçeneklerine de göz atmanızı öneriyorum.
Farklı temalara sahip markalara özel NFT dizaynları:
Yeni Yılınız Kutlu Olsun, Sürdürülebilirlik, Yenilik, Blok Zinciri, Teknoloji, Etraf, Spor, Moda, Sanat, Cümbüş, Kışa Merhaba, Uygun Tatiller üzere.
WEB AR tecrübesi:
Kendi NFT Standınızı Oluşturun. Meskende, ofiste, ofis haricinde ve hatta şirket binanızın üzerinde oynamaya başlayın!
Ekransız Arttırılmış Gerçeklik Phygital (Fiziksel ve Dijital) NFT seçenekleri
NFT ofis masanızdaki bir çerçevede, bilgisayar ekranınızda, salonunuzun duvarında, ikram torbanızın/heybenizin üzerinde yahut yılbaşı partisinde giyeceğiniz kıyafetinizin üzerinde bile olabilir!
Yeni yıl aktiflikleri için arttırılmış gerçeklik NFT stant ve gösterileri -Yaşam alanlarında, partilerde, konserlerde yenilikçi tahliller. Etkinlikler ve Markalar için Web AR yeni yıl kartları & Web AR oyun. Markanın / Şirketin yılbaşı bildirileri ile metaverse uzay tasarımı
Tüm bu eserler yalnızca yılbaşı için değil, markaların lansman, aktiflik ve dijital tarafta müşterilerine ulaşma ve inovatif olarak marka iletilerini verme, eser ve kullanıcı tecrübesi, desktop oyun kavramını arttırılmış gerçeklik ile deneyimsel bir boyuta taşıma açısından da denemeye kıymet.
Bunlarla bir arada yakın vakitte blockchain ve Web 3.0 ekosistemiyle irtibatlı yaratılacak moda, teknoloji, otomotiv, perakende, telekomünkasyon, finans üzere sanayilere bağlı yeni iş ve çalışma alanları da dünya iktisadını demokratikleştirip besleyecek üzere görünüyor.
Sonuç olarak NFT 21. yy’ın “Sürdürülebilir Kapitalizm” demeyi tercih ettiğim geçiş sürecindeki en kıymetli ve yararlı icatlarından biri olarak gelişmeye, yeni iş alanları ve meslekler geliştirmeye devam edecek. Bu yazıda ele aldığım ikram, tanıtım, pazarlama, vb. alanları da dahil olmak üzere alıp, sattığımız her şey için kullanılabilen temel ve dijital varlıklardan biri olacak. Bundan hiç kimse tek bir an bile kuşku duymamalı…
* Bu yazıya katkı veren Turboslow NFT ve Web 3.0 Ajansının kurucusuAnıl Altaş Brug’a teşekkür ederim. Daha fazla bilgi edinmek isteyenler kendisi ile irtibata geçebilirler.
Instagram
Twitter
Linkedln
Facebook
YouTube
Üstelik ikram çılgınlığını da birden fazla vakit çevreci, sürdürülebilirlikçi olduğunu oldukça de üst perdeden argüman eden firma ve bireyler yükseltiyor. Hem ekoloji gurusu üzere davranıp birebir vakitte onca gereksiz plastik, kâğıt, gereç, ulaşım, karbon salımı demek olan armağan seferberliğinin en cengaver neferleri olarak hepimizi gaza getiriyorlar.
Ben, vallahi de billahi de son senelerda gereksiz tek bir şey almamaya, yapmamaya hayli dikkat ediyorum. 1- TEV’de bağış fonum var. Oradan ikram yollayıp ikram kabul ediyorum. 2- Kendi kitabımı ikram ediyor ya da armağan edilmesini istiyorum.Size de öneriyorum.
Vee müjde! NFT dünyasından da hoş haberlerim var!
Ekolojistler, dijital dünyanın nimetlerinden yararlanarak artık oldukları üzere görünüp, göründükleri üzere davranabilecekler.
Geleceği ciddiye alan herkes yılbaşında ve her özel günde NFT armağan edebilecek, daha doğrusu etmeli. Zira yerküremizin ve tabiatın zirvesini daha ne kadar attırabiliriz? COP27’den gelen haberler hiç de iç açıcı değil… Aralık ayı gelmek üzere ve hala bahar havası yaşıyoruz. Bu sizi ürpertmiyor mu? Başınızda global ısınma ve neticeleriyla, çocuklarımıza bırakacağımız iklim felaketleriyle ilgili beyninizde alarmlar çaldırmıyor mu? Bence çaldırıyor…Onun için yazının devamını dikkatlice okuyun lütfen… Zira NFT dünyası, tüketim çılgınlığının panzehri…
Promosyon ve reklam şirketlerinin yerini NFT ajansları alıyor…
E-ticaret ve dijital pazarlama dalından tanıdığım teknolojist bir bayan teşebbüsçü arkadaşımın* yurt haricinde NFT ve Web 3.0 ajansı kurduğunu öğrendim. Çabucak kendisini arayıp, daha dijital ajans ve toplumsal medya ajansına alışamamış bir epeyce şirketin olduğu bir dünyada, NFT ve Web 3.0 ajanslarının fonksiyonlarını, nasıl kıymet katacaklarını, neler yaptıklarını, vb. güzelce sorguladım. bir epeyce şey öğrendim. aslına bakarsan başlığı da ondan öğrendiğim şeyler içinde ilgimi en epeyce çeken “yılbaşında NFT ikram etmek” olduğu için o biçimde attım ve koşa koşa size de anlatmak üzere burada yazdım.
NFT, WEB 3.0 ajansları ne yapar, kimlerle çalışır?
Bu ajanslar, yeni medya sanayisinde farklı bakış açılarına sahip markalarla NFT, Web 3.0, blockchain teknolojisi, arttırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve metaverse ile kontaklı dijital-kreatif medya projeleri üretiyorlar. Bunu yaparken, teknoloji şirketleri, NFT sanatkarları, metaverse ve arttırılmış/sanal gerçeklik platformları, gerçek ve sanal sanat galerileri, markalar, mimar ve dizayncılar ve hali hazırda müşterilerine dijital ajans hizmeti veren ajanslar ile çalışıyorlar.
Liste uzun üzere görünse de yalnızca yapım ve tek proje bazında stüdyo hizmeti veren NFT ajansları ile iş alanını Web 3.0 ile birleştiren ve daha geniş bir yelpazeye hitap eden NFT ve Web 3.0 ajansları da var.
Odak noktaları NFT, Web 3.0 ve blockchain teknolojileri birleştiren projeler üretmek. Şimdilik, moda, cümbüş sektörü-müzik, etkinlikler, spor, perakende, süratli tüketim, telekomünikasyon kesimlerindeki; yeni medyaya yönelik iştahı, hevesi ve yüreği olan ve alışılmış ki en ağır rekabete maruz kalan markalarla çalışıyorlar. Web 2.0 üzerinden iş yapan dijital ajanslara da WEB 3.0 teknolojisi ve pazarlama ile ilgili bilgi birikimi ve yaratıcı hizmetler ve projeler kapsamında rehberlik ediyor ve süpervizyon veriyorlar.
NFT ve Web 3.0 ajansı, hangi hizmetleri verir? Hizmet kapsamı nedir?
NFT’yi bir araç ve eser olarak kullanan ajanslar olduğu üzere, blockchain teknolojisine yönelik özel projeler yapan üç boyutlu stüdyoları da var. Temel olarak, bir NFT ve Web 3.0 ajansı aşağıdaki hizmetleri veriyor:
NFT pazarlama ve tasarım, NFT minting ve pazarlaması, eğitim ve danışmanlık, içerik ve yapım, NFT sanatkarlarının meslekleri ve projelerine multidisipliner olarak dayanak verilmesi, farklı markalar ile NFT sanat ve Web 3.0 temaslı projeler yapılması, online ve fizikî sanat galerilerinde, NFT, Web 3.0 ve blockchain etkinliklerinde NFT/Dijital sanat stant kürasyonları yapılması, hibrit NFT ve dijital stantların yapımı, moda kesimine özel üç boyutlu NFT modellemesi, NFT Moda sinemaları, marka bildirilerinin ve mamüllerinin olduğu metaverse dizaynlar, arttırılmış/sanal gerçeklik ile blockchain ekosistemini birleştiren projeler üzere geniş bir yelpazeye sahipler. Hatta artık, bu yazının başlığına sebep olan, yılbaşı ve özel gün ikramlarına inovatif bakış açısı sunan, NFT ve Web 3.0 Yeni Yıl kataloğu oluşturan ajanslar da var.
Yılbaşında, özel günlerde NFT ikram etmek nasıl oluyor?
Aralık ayı, yılbaşı periyodu sevgililer günü, anneler günü, babalar günü, doğum günleri, vb. üzere özel günlerdeki alışveriş çılgınlığının niçini, şirketlerin o periyotlarda en yüksek ciro ve karlılık sayılarına ulaşmaları. O yüzden kitleler armağan almaya ve göndermeye o denli bir kitlenirler ki muhakkak vakit içinderda şahsi ikramlar haricinde, iş dünyasındaki pazarlama ve marka müdürleri, insan kaynakları yetkilileri de müşterileri, iş ortakları ve çalışanları için harıl harıl armağan arayışına girerler.
Maalesef sürdürülebilirlik bayrağını ellerinde tutan dünya devi firmalar ve hatta küçük ve orta ölçekli şirketler bile başta yılbaşı olmak üzere ikram çılgınlığına hayır diyemezler. Bu durum, aslında tüketim hastalığının ne kadar iliklerimize işlediğinin ve sürdürebilirlik iletileri veren şirketlerin ise mevzuya yalnızca kelamda yaklaşıp özde yaklaşmadığının bir ispatı üzeredir.
NFT ile dijital olarak bu çılgın tüketime dur denilebilir!
NFT ve Web 3.0 teknolojisini kullanan kimi firmalar dijital eserleri yeni yıl ve ikram konseptinde gerçek yaşama aktarmanın eğlenceli ve pratik formlarını bulmaya başlamışlar bile. Bundan daha sonraki yeni yıl ve özel gün armağanlarınız için NFT seçeneklerine de göz atmanızı öneriyorum.
Farklı temalara sahip markalara özel NFT dizaynları:
Yeni Yılınız Kutlu Olsun, Sürdürülebilirlik, Yenilik, Blok Zinciri, Teknoloji, Etraf, Spor, Moda, Sanat, Cümbüş, Kışa Merhaba, Uygun Tatiller üzere.
WEB AR tecrübesi:
Kendi NFT Standınızı Oluşturun. Meskende, ofiste, ofis haricinde ve hatta şirket binanızın üzerinde oynamaya başlayın!
Ekransız Arttırılmış Gerçeklik Phygital (Fiziksel ve Dijital) NFT seçenekleri
NFT ofis masanızdaki bir çerçevede, bilgisayar ekranınızda, salonunuzun duvarında, ikram torbanızın/heybenizin üzerinde yahut yılbaşı partisinde giyeceğiniz kıyafetinizin üzerinde bile olabilir!
Yeni yıl aktiflikleri için arttırılmış gerçeklik NFT stant ve gösterileri -Yaşam alanlarında, partilerde, konserlerde yenilikçi tahliller. Etkinlikler ve Markalar için Web AR yeni yıl kartları & Web AR oyun. Markanın / Şirketin yılbaşı bildirileri ile metaverse uzay tasarımı
Tüm bu eserler yalnızca yılbaşı için değil, markaların lansman, aktiflik ve dijital tarafta müşterilerine ulaşma ve inovatif olarak marka iletilerini verme, eser ve kullanıcı tecrübesi, desktop oyun kavramını arttırılmış gerçeklik ile deneyimsel bir boyuta taşıma açısından da denemeye kıymet.
Bunlarla bir arada yakın vakitte blockchain ve Web 3.0 ekosistemiyle irtibatlı yaratılacak moda, teknoloji, otomotiv, perakende, telekomünkasyon, finans üzere sanayilere bağlı yeni iş ve çalışma alanları da dünya iktisadını demokratikleştirip besleyecek üzere görünüyor.
Sonuç olarak NFT 21. yy’ın “Sürdürülebilir Kapitalizm” demeyi tercih ettiğim geçiş sürecindeki en kıymetli ve yararlı icatlarından biri olarak gelişmeye, yeni iş alanları ve meslekler geliştirmeye devam edecek. Bu yazıda ele aldığım ikram, tanıtım, pazarlama, vb. alanları da dahil olmak üzere alıp, sattığımız her şey için kullanılabilen temel ve dijital varlıklardan biri olacak. Bundan hiç kimse tek bir an bile kuşku duymamalı…
* Bu yazıya katkı veren Turboslow NFT ve Web 3.0 Ajansının kurucusuAnıl Altaş Brug’a teşekkür ederim. Daha fazla bilgi edinmek isteyenler kendisi ile irtibata geçebilirler.
Linkedln
YouTube