1. Toplum mühendisliği ve irtibat kanalları
İnsanlar ortası irtibat; bilgi, duydu, fikir, tavır ve kanallarla davranış biçimlerinin kaynak ile alıcı içindeki bir ilişkilendirme yoluyla bir beşerden başkasına aktarma sürecidir. İrtibat kurmadaki temel emelimiz karşımızdaki bireye anlaşılabilir bildiriler göndermek ve karşı tarafın tavır ve davranışlarında değişiklikler yaratmaktır. Medyanın çıkış noktası da aslında ileti verdiğimiz kişinin tavır ve davranışlarında değişiklikler yaratma isteğinden gelmektedir. İnsanların varoluşlarından itibaren ihtiyaç duydukları bir içgüdü olan ‘’iletişim kurma” isteğinin temelinde bile tavır değiştirme içgüdüsü yatmaktadır. Medya bunun en kolay yapılabilecek yolu olarak düşünülebilir. Klasik medya araçlarından radyo, televizyon, gazete, mecmua kitlelere ulaşma açısından kullanılan ve insanların bilgi alma isteklerini karşılayan bağlantı kanallarıdır.
2. Lokal Basından Konvensiyonel Medyaya
Bu bağlamda gazeteler birinci ortaya çıkışları prestiji ile yereldirler. Lakin taşıdıkları gücün farkına varılması onlara ulus devletin siyasal hudutları içerisinde birlik ve birlikteliği sağlamak üzere ulusal bir lisan ile ulusal kimliğin inşası üzere değerli bir misyon yüklenmesine yol açtı. daha sonraları tıpkı misyonu ortaya çıkış sırasıyla radyo ve televizyon üstlendi.
Radyo, televizyon, gazete ve mecmua kullanmasının yaygınlaşması ve ulaşılabilirliğinin kolaylaşması sebebi ile insanların bilgiye ulaşmak, gündemi takip etmek için bu mecraları kullanmaya başlaması klasik medyanın gücünün her geçen gün artmasını sağladı.
3. İnternet medyası
Ta ki Dünya’da ve Türkiye’de internet kullanmasın yaygınlaşmaya başlaması ve yeni bağlantı teknolojilerinin ortaya çıkmasına kadar. İnsanlığın geliştirdiği teknolojilerin önemli maliyetleri vardı ve o maliyetleri karşılamak değerli uğraş gerektiriyordu. Örneğin bir televizyon, radyo kanalı ya da gazetenin yayın yapabilmesi ve bunun sürekliliğini sağlayabilmesi hatta marka olabilmesi için gereken maliyetler çok yüksekti. İnternet bu bağlamda giderek ucuzlayan bir irtibat teknolojisi olması sebebi ile kendi pazar hissesini giderek genişletmeye başladı.
4. Toplumsal Medya: Yerin Sahibi Geldi
Bu genişlemeyle bir arada yeni bir medya mecrası ‘’Sosyal Medya ‘’ tarifi da ortaya çıktı. Toplumsal medya; özünde öbür şahıslarla internet üzerinden sohbet etme marifeti, insanların kendilerini yüz yüze irtibata oranla daha rahat hissetmeleri hatta farklı farklı kimliklere bürünebilmeleri niçini ile süratle yayılmaya ve yeni bir mecra olmaya başladı. Hatta sohbet ettiğiniz paylaşımda bulunduğunuz beşerler giderek sizin pazarınız, müşterileriniz, meslektaşlarınız olmaya başladı. Toplumsal medyanın bu türlü de kullanabildiğini fark eden şirketler, markalar bu mecrayı hem şirketlerini tanıtmak hem reklam yapmak birebir vakitte müşterileriyle empati kurarak gereksinimlerini karşılamaya yönelik kampanyalar başlatmaya başladılar. Kendini küçük ölçekli bir işletme olarak tanımlayan bir firma bile toplumsal medyanın gücünü kullanarak kendini fazlaca daha fazla müşteriye ulaştırabildi.
5. Twitter ve YouTube Televizyon Kanallarını Besliyor
Şu anda toplumsal medya ve klâsik medya içindeki tariflerin farklı bulunmasına, toplumsal medyanın klasik medyanın önüne geçtiğinin söylenmesine ve klâsik medya ve toplumsal medya içinde haber paylaşımında birtakım badireler yaşanmasına karşın aslında birbirlerini besleyen, destekleyen ve büyümelerini hızlandıran iki medya alanı oldular. Geleneksel medyanın temel dinamiği olan televizyon, şu anda Instagram, Twitter, Facebook ve YouTube üzere toplumsal medyanın en önde gelen mecralarını beslemekte.
en çok izlenen diziler ve tv programları hashtag kullanarak hem toplumsal medyada bu programların konuşulmasını sağlıyor ve izleyici sayısını arttırıyor, tıpkı vakitte bu programları izleyen şahıslarda bu hashtagleri gördüklerinde toplumsal medyada ne konuşuluyor merakından Twitter’a giriyor.
6. Toplumsal Medya Güç Veriyor
Günümüzde adeta toplumsal medya fenomeni olan köşe muharrirlerinin toplumsal medyada gördüğü ilginin niçini gazetelerdeki köşe yazılarından kaynaklansa da; köşe yazılarının gördüğü ilgi de büsbütün toplumsal medyayı faal kullanmalarına bağlı. aslına bakarsan var olan okur kitlelerinin haricinde toplumsal medyada da yazılarını paylaştıkları için hem var olan okurlarına tıpkı vakitte yeni okuyucu kitlesine bu türlü ulaşabiliyorlar. Birebir biçimde ünlü bireylerinde tanınırlıkları klasik medya ile başlıyor ve toplumsal medyada bu sayede bir sıfır öne geçiyorlar. Kimseye toplumsal medyada kendilerini tanıtmak zorunda kalmıyor var olan çizgilerini muhafazaya çalışıyorlar. Toplumsal medya erişilebilirliğinin kolay olması, bu mecrayı kullanmak için rastgele bir yeterliliğe sahip olmanın gerekmemesi niçini ile bir adım önde üzere görünse de klasik medyanın beslenmesine en büyük katkısı olan televizyonun yerini alacak üzere görünmüyordu. Ta ki internete bağlanabilen televizyon kullanmasın artmaya başlamasına kadar
İnsanlar ortası irtibat; bilgi, duydu, fikir, tavır ve kanallarla davranış biçimlerinin kaynak ile alıcı içindeki bir ilişkilendirme yoluyla bir beşerden başkasına aktarma sürecidir. İrtibat kurmadaki temel emelimiz karşımızdaki bireye anlaşılabilir bildiriler göndermek ve karşı tarafın tavır ve davranışlarında değişiklikler yaratmaktır. Medyanın çıkış noktası da aslında ileti verdiğimiz kişinin tavır ve davranışlarında değişiklikler yaratma isteğinden gelmektedir. İnsanların varoluşlarından itibaren ihtiyaç duydukları bir içgüdü olan ‘’iletişim kurma” isteğinin temelinde bile tavır değiştirme içgüdüsü yatmaktadır. Medya bunun en kolay yapılabilecek yolu olarak düşünülebilir. Klasik medya araçlarından radyo, televizyon, gazete, mecmua kitlelere ulaşma açısından kullanılan ve insanların bilgi alma isteklerini karşılayan bağlantı kanallarıdır.
2. Lokal Basından Konvensiyonel Medyaya
Bu bağlamda gazeteler birinci ortaya çıkışları prestiji ile yereldirler. Lakin taşıdıkları gücün farkına varılması onlara ulus devletin siyasal hudutları içerisinde birlik ve birlikteliği sağlamak üzere ulusal bir lisan ile ulusal kimliğin inşası üzere değerli bir misyon yüklenmesine yol açtı. daha sonraları tıpkı misyonu ortaya çıkış sırasıyla radyo ve televizyon üstlendi.
Radyo, televizyon, gazete ve mecmua kullanmasının yaygınlaşması ve ulaşılabilirliğinin kolaylaşması sebebi ile insanların bilgiye ulaşmak, gündemi takip etmek için bu mecraları kullanmaya başlaması klasik medyanın gücünün her geçen gün artmasını sağladı.
3. İnternet medyası
Ta ki Dünya’da ve Türkiye’de internet kullanmasın yaygınlaşmaya başlaması ve yeni bağlantı teknolojilerinin ortaya çıkmasına kadar. İnsanlığın geliştirdiği teknolojilerin önemli maliyetleri vardı ve o maliyetleri karşılamak değerli uğraş gerektiriyordu. Örneğin bir televizyon, radyo kanalı ya da gazetenin yayın yapabilmesi ve bunun sürekliliğini sağlayabilmesi hatta marka olabilmesi için gereken maliyetler çok yüksekti. İnternet bu bağlamda giderek ucuzlayan bir irtibat teknolojisi olması sebebi ile kendi pazar hissesini giderek genişletmeye başladı.
4. Toplumsal Medya: Yerin Sahibi Geldi
Bu genişlemeyle bir arada yeni bir medya mecrası ‘’Sosyal Medya ‘’ tarifi da ortaya çıktı. Toplumsal medya; özünde öbür şahıslarla internet üzerinden sohbet etme marifeti, insanların kendilerini yüz yüze irtibata oranla daha rahat hissetmeleri hatta farklı farklı kimliklere bürünebilmeleri niçini ile süratle yayılmaya ve yeni bir mecra olmaya başladı. Hatta sohbet ettiğiniz paylaşımda bulunduğunuz beşerler giderek sizin pazarınız, müşterileriniz, meslektaşlarınız olmaya başladı. Toplumsal medyanın bu türlü de kullanabildiğini fark eden şirketler, markalar bu mecrayı hem şirketlerini tanıtmak hem reklam yapmak birebir vakitte müşterileriyle empati kurarak gereksinimlerini karşılamaya yönelik kampanyalar başlatmaya başladılar. Kendini küçük ölçekli bir işletme olarak tanımlayan bir firma bile toplumsal medyanın gücünü kullanarak kendini fazlaca daha fazla müşteriye ulaştırabildi.
5. Twitter ve YouTube Televizyon Kanallarını Besliyor
Şu anda toplumsal medya ve klâsik medya içindeki tariflerin farklı bulunmasına, toplumsal medyanın klasik medyanın önüne geçtiğinin söylenmesine ve klâsik medya ve toplumsal medya içinde haber paylaşımında birtakım badireler yaşanmasına karşın aslında birbirlerini besleyen, destekleyen ve büyümelerini hızlandıran iki medya alanı oldular. Geleneksel medyanın temel dinamiği olan televizyon, şu anda Instagram, Twitter, Facebook ve YouTube üzere toplumsal medyanın en önde gelen mecralarını beslemekte.
en çok izlenen diziler ve tv programları hashtag kullanarak hem toplumsal medyada bu programların konuşulmasını sağlıyor ve izleyici sayısını arttırıyor, tıpkı vakitte bu programları izleyen şahıslarda bu hashtagleri gördüklerinde toplumsal medyada ne konuşuluyor merakından Twitter’a giriyor.
6. Toplumsal Medya Güç Veriyor
Günümüzde adeta toplumsal medya fenomeni olan köşe muharrirlerinin toplumsal medyada gördüğü ilginin niçini gazetelerdeki köşe yazılarından kaynaklansa da; köşe yazılarının gördüğü ilgi de büsbütün toplumsal medyayı faal kullanmalarına bağlı. aslına bakarsan var olan okur kitlelerinin haricinde toplumsal medyada da yazılarını paylaştıkları için hem var olan okurlarına tıpkı vakitte yeni okuyucu kitlesine bu türlü ulaşabiliyorlar. Birebir biçimde ünlü bireylerinde tanınırlıkları klasik medya ile başlıyor ve toplumsal medyada bu sayede bir sıfır öne geçiyorlar. Kimseye toplumsal medyada kendilerini tanıtmak zorunda kalmıyor var olan çizgilerini muhafazaya çalışıyorlar. Toplumsal medya erişilebilirliğinin kolay olması, bu mecrayı kullanmak için rastgele bir yeterliliğe sahip olmanın gerekmemesi niçini ile bir adım önde üzere görünse de klasik medyanın beslenmesine en büyük katkısı olan televizyonun yerini alacak üzere görünmüyordu. Ta ki internete bağlanabilen televizyon kullanmasın artmaya başlamasına kadar
