YouTube, dezenformasyona karşı kullanıcılarını korumak için yeni bir adım atıyor. Webtekno’nun haberine nazaran, bu bahiste kullanıcılarını müdafaayı amaçlayan YouTube, kamu spotu görüntülerine benzeri bilinçlendirme görüntüleri yayınlayacak. sonucun temelinde ise Cambridge Üniversitesi’nde yapılan bir çalışma yatıyor. Araştırmaya bakılırsa dezenformasyon tekniklerini bilmek, palavra haberlerin tesirlerini ortadan kaldırıyor.
ilk vakit içinderda yalnızca 3 ülkede uygulanacak
YouTube’un aldığı sonucun birinci uygulanacağı ülkeler ise Slovakya, Çek Cumhuriyeti ve Polonya olacak. Bu ülkelerin seçilmesinin sebebi ise Ukraynalı göçmenler ile ilgili palavra haberler ve dezenformasyonla çaba edilmesini sağlamak. Google, mevzuyla ilgili olarak “Sosyal medyanın yanlış ayrıntıların yayılmasını önlemede tesirli bir rol oynayabileceğini kanıtlayan araştırma heyecan verici” tabirlerini kullandı.
Yapılan çalışmaya bakılırsa beşerler, dezenformasyona maruz kalmadan evvel bu tıp içeriklerin üretim ve yayılma sürecini hakkında bilgi aldıkları vakit palavra haberlerden etkilenmiyor. Bu niçinle Google, yeni bilgilendirme görüntülerine büyük kıymet veriyor.
YouTube’un da sahibi olan Google’la ortak gerçekleştirilen çalışmada, 5,4 milyon şahsa eğitim görüntüleri izletildi. çabucak sonrasında da iştirakçilerin 22 biniyle bir anket çalışması gerçekleştirildi. Araştırmacıların yaptığı açıklamalarda görüntüleri izleyen şahısların “dezenformasyon tekniklerini çabucak tespit ettiğini, sağlam ve sağlam olmayan bilgi kaynakları içinde kolaylıkla ayrım yapabildiğini ve bilgiyi paylaşıp paylaşmama konusunda daha hakikat karar verebildiğini” tabir etti. Araştırmanın sonuçları Science Advances mecmuasında yayınlanacak.
ilk vakit içinderda yalnızca 3 ülkede uygulanacak
YouTube’un aldığı sonucun birinci uygulanacağı ülkeler ise Slovakya, Çek Cumhuriyeti ve Polonya olacak. Bu ülkelerin seçilmesinin sebebi ise Ukraynalı göçmenler ile ilgili palavra haberler ve dezenformasyonla çaba edilmesini sağlamak. Google, mevzuyla ilgili olarak “Sosyal medyanın yanlış ayrıntıların yayılmasını önlemede tesirli bir rol oynayabileceğini kanıtlayan araştırma heyecan verici” tabirlerini kullandı.
Yapılan çalışmaya bakılırsa beşerler, dezenformasyona maruz kalmadan evvel bu tıp içeriklerin üretim ve yayılma sürecini hakkında bilgi aldıkları vakit palavra haberlerden etkilenmiyor. Bu niçinle Google, yeni bilgilendirme görüntülerine büyük kıymet veriyor.
YouTube’un da sahibi olan Google’la ortak gerçekleştirilen çalışmada, 5,4 milyon şahsa eğitim görüntüleri izletildi. çabucak sonrasında da iştirakçilerin 22 biniyle bir anket çalışması gerçekleştirildi. Araştırmacıların yaptığı açıklamalarda görüntüleri izleyen şahısların “dezenformasyon tekniklerini çabucak tespit ettiğini, sağlam ve sağlam olmayan bilgi kaynakları içinde kolaylıkla ayrım yapabildiğini ve bilgiyi paylaşıp paylaşmama konusunda daha hakikat karar verebildiğini” tabir etti. Araştırmanın sonuçları Science Advances mecmuasında yayınlanacak.