celikci
New member
Bir halk anlatısı olan Binbir Gece Masalları’nda Şehrazad, öldürülmemek için her gece Şehriyar’a bir masal anlatır. Her insan bir kıssa ve her yeni gün ölmemek için yaşanan ömürden bir gün ideolojisiyle yol alan ressam ve eğitimci Zahit Büyükişliyen’in hayatının anlatıldığı Yel Değirmenlerine Karşı: Bir Ressamın Anıları kitabı, 80 yıla yaklaşan bir ömürden kesitler vermesinin yanı sıra Türkiye’nin de panoramasını çiziyor.
beraberinde toplumumuzun en hareketli devirlerine bir ayna tutuyor. “Soyut anlatımlarla kurulan özgün bağların düşünsel sistemi hayatla kesişir.” diyen Büyükişliyen, yaşadığı sıkıntı yılları renklerle işlerken, kızı Burçak Gönül de “büyük saat”in peşindeki babasının fotoğrafını sözcüklerle yapıyor.
Ressam Büyükişliyen’in üniversite yılları, 68 jenerasyonu olarak anılan ve gençlik hareketlerinin ağır olduğu bir vakte denk gelirken, akademi yılları 1980 darbesine rastlıyor.
Özgür fikirli ressam
Yel Değirmenlerine Karşı’da bu biçimdesi bir devirde özgür niyetli fotoğraf eğitimini önemseyen ve bu anlayışta öğrenciler yetiştirmek için savaşan bir eğitimcinin portresi çiziliyor.
Farklı bakış açısı ve olaylar karşısındaki sorgulayıcı yaklaşımı niçiniyle hayatının muhakkak devirlerinde bir manada sakıncalı akademisyen kabul edilen Büyükişliyen’in, sanatın dünyayı daha güzel bir yer haline getireceği inancıyla ördüğü hayatı, kızı Burçak Gönül’ün romanında okunmayıp izlenen bir sahne hissi yaratıyor.
Son durak…
Günümüze dek on yedi mükafata layık görülen, açtığı epey sayıda şahsi stant ile ulusal ve milletlerarası sayısız karma stantta yer alan Zahit Büyükişliyen, sanat dünyasında yaşadığı tüm badirelere, engellemelere, sorun yaşadığı ve kendisine pürüz koyan tüm isimlere anılarında açıkça yer veriyor.
birtakım bazı gidilen, kimi bazı aile tarihi olan ve yaşanan Medine, Mersin, İskenderun, İvriz, Brilon, Iserlohn, Kassel, Londra ve Ankara üzere bir epeyce kent bu anı seyrinin durakları oluyor. İstanbul ise Yel Değirmenlerine Karşı: Bir Ressamın Anıları’nın son durağı olarak karşımıza çıkıyor.
İrtibat için:
[email protected]
beraberinde toplumumuzun en hareketli devirlerine bir ayna tutuyor. “Soyut anlatımlarla kurulan özgün bağların düşünsel sistemi hayatla kesişir.” diyen Büyükişliyen, yaşadığı sıkıntı yılları renklerle işlerken, kızı Burçak Gönül de “büyük saat”in peşindeki babasının fotoğrafını sözcüklerle yapıyor.
Ressam Büyükişliyen’in üniversite yılları, 68 jenerasyonu olarak anılan ve gençlik hareketlerinin ağır olduğu bir vakte denk gelirken, akademi yılları 1980 darbesine rastlıyor.
Özgür fikirli ressam
Yel Değirmenlerine Karşı’da bu biçimdesi bir devirde özgür niyetli fotoğraf eğitimini önemseyen ve bu anlayışta öğrenciler yetiştirmek için savaşan bir eğitimcinin portresi çiziliyor.
Farklı bakış açısı ve olaylar karşısındaki sorgulayıcı yaklaşımı niçiniyle hayatının muhakkak devirlerinde bir manada sakıncalı akademisyen kabul edilen Büyükişliyen’in, sanatın dünyayı daha güzel bir yer haline getireceği inancıyla ördüğü hayatı, kızı Burçak Gönül’ün romanında okunmayıp izlenen bir sahne hissi yaratıyor.
Son durak…
Günümüze dek on yedi mükafata layık görülen, açtığı epey sayıda şahsi stant ile ulusal ve milletlerarası sayısız karma stantta yer alan Zahit Büyükişliyen, sanat dünyasında yaşadığı tüm badirelere, engellemelere, sorun yaşadığı ve kendisine pürüz koyan tüm isimlere anılarında açıkça yer veriyor.
birtakım bazı gidilen, kimi bazı aile tarihi olan ve yaşanan Medine, Mersin, İskenderun, İvriz, Brilon, Iserlohn, Kassel, Londra ve Ankara üzere bir epeyce kent bu anı seyrinin durakları oluyor. İstanbul ise Yel Değirmenlerine Karşı: Bir Ressamın Anıları’nın son durağı olarak karşımıza çıkıyor.
İrtibat için:
[email protected]