Pazarlamanın yeni gözdesi: Sanal influencerlar

Bilgin

Global Mod
Global Mod
İş dünyasında artan rekabet, markaların pazarlama stratejilerine de yansıdı. Uzun müddettir influencer pazarlamayı stratejilerinin bir kesimi olarak bakılırsan markaların yeni trendlere yönelmesi, sanal influencerların popülaritesini de birlikteinde getirdi.

Yapay zeka ve grafik yazılımları aracılığıyla bilgisayarda üretilen ve toplumsal medyada gerçek bir insan üzere davranan bu sanal karakterler şimdiden yeni bir ekonomik taban oluşturmaya başladı. Sanal influencer pazarının 2025’e kadar yüzde 26 büyümeyle 4,6 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşacağı kestirim edilirken, Influencer Marketing Factory tarafınca yürütülen bir araştırmada 5 iştirakçiden üçünün en az bir sanal influencerı takip ettiği görüldü.

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan, markalara özel yeni jenerasyon yapım hizmeti vermeye başlayan teknoloji şirketi IAMX.Live kurucu ortaklarından Ercan Barış, “Yaratıcı sanayinin ve değişen teknolojinin pazarlama dünyasına son armağanı olan bu dijital yıldızlar, metaverse çağına adımladığımız günlerde markalar için kuvvetli fırsatlar barındırıyor. Dünyaca ünlü moda markaları bildirilerini toplumsal medya platformlarında kendilerine özel sanal karakterleriyle vermeye başladı” dedi.

niçin sanal influencerlerı takip ediyorlar?

Araştırma neticelerina göre kullanıcıların sanal influencerları takip etme niçinleri içinde içerik, birinci sırayı aldı. Kıssa anlatımı, müzik ve ilham üzere başlıkları da sanal influencer’ları takip etme münasebetleri içinde sayan kullanıcıların, dijital dünyanın sanal ünlülerini takip etmek için YouTube, Instagram ve TikTok üzere mecraları kullandığı görüldü.

2022’de tüketicilerin yüzde 35’inin sanal influencerlar tarafınca tanıtılan bir eser yahut hizmet satın aldığını vurgulayan Ercan Barış, “Özellikle Z kuşağı sanal influencerlara büyük ilgi gösteriyor. Büsbütün dijital ortamda üretilen sanal karakterler markalara influencer pazarlama stratejilerini yenilikçi bir yoldan tamamlama ve metaverse kainatına adım atma bahtı tanıyor. Bilgilerden de hareketle, sanal gerçeklikle oluşturulmuş tecrübelerin, pazarlama ve tüketici etkileşiminde kıymetli rol oynayacağı bir periyoda girerken yeni ve kuvvetli bir irtibat kanalı olacağına inanıyoruz” sözlerini kullandı.

Markalara özel sanal karakterler

“Geleceğe istikamet verecek pop yıldızı, haber sunucusu, gazeteci, influencer üzere farklı sanal karakterlerden oluşan bir sanal insan kolonisi üzerine çalışıyoruz. Geliştirdiğimiz realistik sanal influencerları sadece toplumsal medya platformlarıyla hudutlu tutmayıp bir teknoloji şirketi olarak bu karakterlerle NFT, blokzinciri ve kripto üzere konseptler içinde organik bağlar kuracağız. Bunun yanı sıra küresel markalar için de özel, anahtar teslim sanal influencerlar tasarlamaya başladık. 2025’e kadar gayemiz, IAMX.Live lisanslı, global markalar ve yatırımcılar tarafınca sahiplenilmiş sanal influencer’lardan oluşan bir ekosistem oluşturmak.”