Netflix Türkiye’den ikinci artırım

Bilgin

Global Mod
Global Mod
Netflix, Türkiye’deki abonelik fiyatlarına 2022 yılında ikinci artırımı yaptı.

Nisan 2022’de 37,99 TL olan Temel Plan, yeni artırım ile birlikte 45,99 TL‘ye yükseldi. 57,99 TL olan Standart Plan ise 69,99 TL olarak güncellendi.

Ultra HD imaj kalitesi sunan tek üyelik tipi olan Özel Plan da 77,99 TL’den 93,99 TL‘ye çıktı.

Bugün güncellenen üyelik fiyatları, geçtiğimiz yıla bakılırsa yüzde 70,39 arttı.


Yeni üye olacak kullanıcılar için yeni fiyatların geçerli olacağını duyuran Netflix, mevcut üyelerin tümü içinse bu değişikliğin kademeli olarak sunulacağını deklare etti.

Plan değişikliği yapmayan mevcut üyeler için ise basamaklı biçimde değişikliğin uygulanacağı, mevcut üyelere, üyelikleri güncellenmeden 30 gün evvel bir mail gönderileceği kaydedildi.

Netflix Türkiye, bundan evvelki artırım daha sonrası yaptığı açıklamada “Hem içerik sayımız her gün artıyor birebir vakitte en yüksek kalitede işler üretmeye devam ediyoruz. Fiyat siyasetimizi da buna nazaran ayarlıyoruz ve tüm ülkelerde farklı devirlerde fiyat artışı yapıyoruz” sözlerini kullanmıştı.

Öte yandan kısa bir süre evvel Netflix’in, birebir meskende yaşamayıp tıpkı hesabı paylaşan kullanıcıları engellemeye çalışacağına dönük haberler basına sızmıştı. Haberlerde, Netflix’in bu plan doğrultusunda kimi ülkelerde testler uyguladığı bilgisi yer almıştı.

Gelirleri artıyor lakin üye kaybediyor

Netflix’in temmuz ayında deklare ettiğı nisan-haziran devrine ilişkin bilançoda, şirketin gelirlerinin geçen yıla kıyasla artmasına karşın küresel seviyede üye kaybettiği görülmüştü.

Bilançoya bakılırsa şirketin yılın ikinci çeyreğinde elde ettiği gelir geçen yılın tıpkı devrine kıyasla yüzde 8,6 artışla 7,9 milyar dolara çıktı. Firmanın geliri, geçen yılın birebir devrinde 7,3 milyar dolar olarak kaydedilmişti.

Şirketin net kârı ise ikinci çeyrekte geçen yılın tıpkı periyoduna göre yüzde 6,5 artışla 1,4 milyar dolara yükseldi. Netflix’in geçen yılın ikinci çeyreğindeki net karı 1,3 milyar dolar olmuştu. Firmanın pay başına düşen karı da birebir periyotta 2,97 dolardan 3,20 dolara çıktı.

Netflix’in abone sayısı ise yılın ikinci çeyreğinde 970 bin kişilik azalış gösterdi.