Apple’ın uygulama mağazası App Store’daki reklam sayısını artıracağı istikametindeki tezler güçleniyor. Bu demek oluyor ki artık iPhone kullanıcıları App Store’a giriş yaptığında daha fazla reklamla karşılaşacak. iOS’un Android’den en büyük farklarından biri olan reklam gösterimi de ortadan kalkıyor diyebiliriz.
Apple, uygulama mağazası gelirlerini artırmanın yollarını arıyor.
App Store’da geliştiricilerin uygulamalarını öne çıkarması konusunda imkanlar yaratmak ve gelirlerini artırmak isteyen Apple tahlili reklamlarda buldu. Bu kapsamda artık App Store’a yeni reklamlar geliyor.
Apple, yeni devirde uygulama sayfalarının en altında diğer uygulamaların reklamlarını yerleştirmeye başlayacak.
Reklamların altına “reklam” olduğunu açık olarak belirtecek firma, ortaya çıktığı kadarıyla reklamları başka uygulamalarına da genişletecek. Bloomberg’in haberine nazaran Apple, iPhone’lar ve öteki eserlerde yerleşik olarak gelen uygulamalarda da reklam gösterecek. Bu bağlamda Haritalar, Kitaplar ve Podcast’ler uygulamalarında da reklamların karşımıza çıkacağı aktarılıyor.
Servisleri ve uygulamalarındaki reklamların sayısını artırma konusunda biroldukca farklı test yaptığı aktarılan teknoloji devi, kaynaklara bakılırsa ileride reklamları Apple TV+ içerisine de getirebilir. Hatta firmanın burada biroldukca rakibi üzere daha ucuz fakat reklam takviyeli bir abonelik paketi dahi tanıtabileceği argüman ediliyor.
Apple, geride kalan son çeyrekte 83 milyar dolar gelir ve 19,4 milyar dolar net kâr deklare etti.
Sadece üç aylık devirde elde edilen bu sayılar bir sefer daha nefes keserken, firma bu sonuçlar ile alandaki tüm rakiplerini bir daha geride bırakmayı başardı. Pandeminin tesiri, öteki aksilikler ve bozulan / maliyeti artan tedarik çizgilerine karşın güzel bir çeyrek devrini daha geride bırakan teknoloji devi, en epeyce geliri bir daha iPhone’lar üzerinden elde etti.
Firmanın en epeyce para kazandığı ikinci alan servisler oldu. Apple servisleri global olarak an prestijiyle 860 milyon aboneye ulaştı. Apple, son üç aylık periyotta yalnızca iPhone satışlarından 40,6 milyar dolar geliri kasasına koymayı başardı. Firma servislerden 19,6 milyar dolar, Mac’lerden ise 7,3 milyar dolar elde etti. Teknoloji devi iPad’lerden 7,2 milyar dolar, giyilebilir eserler / aksesuarlar / konut eserleri kategorisinden ise 8 milyar dolar gelir elde etti.
Apple, uygulama mağazası gelirlerini artırmanın yollarını arıyor.
App Store’da geliştiricilerin uygulamalarını öne çıkarması konusunda imkanlar yaratmak ve gelirlerini artırmak isteyen Apple tahlili reklamlarda buldu. Bu kapsamda artık App Store’a yeni reklamlar geliyor.
Apple, yeni devirde uygulama sayfalarının en altında diğer uygulamaların reklamlarını yerleştirmeye başlayacak.
Reklamların altına “reklam” olduğunu açık olarak belirtecek firma, ortaya çıktığı kadarıyla reklamları başka uygulamalarına da genişletecek. Bloomberg’in haberine nazaran Apple, iPhone’lar ve öteki eserlerde yerleşik olarak gelen uygulamalarda da reklam gösterecek. Bu bağlamda Haritalar, Kitaplar ve Podcast’ler uygulamalarında da reklamların karşımıza çıkacağı aktarılıyor.
Servisleri ve uygulamalarındaki reklamların sayısını artırma konusunda biroldukca farklı test yaptığı aktarılan teknoloji devi, kaynaklara bakılırsa ileride reklamları Apple TV+ içerisine de getirebilir. Hatta firmanın burada biroldukca rakibi üzere daha ucuz fakat reklam takviyeli bir abonelik paketi dahi tanıtabileceği argüman ediliyor.
Apple, geride kalan son çeyrekte 83 milyar dolar gelir ve 19,4 milyar dolar net kâr deklare etti.
Sadece üç aylık devirde elde edilen bu sayılar bir sefer daha nefes keserken, firma bu sonuçlar ile alandaki tüm rakiplerini bir daha geride bırakmayı başardı. Pandeminin tesiri, öteki aksilikler ve bozulan / maliyeti artan tedarik çizgilerine karşın güzel bir çeyrek devrini daha geride bırakan teknoloji devi, en epeyce geliri bir daha iPhone’lar üzerinden elde etti.
Firmanın en epeyce para kazandığı ikinci alan servisler oldu. Apple servisleri global olarak an prestijiyle 860 milyon aboneye ulaştı. Apple, son üç aylık periyotta yalnızca iPhone satışlarından 40,6 milyar dolar geliri kasasına koymayı başardı. Firma servislerden 19,6 milyar dolar, Mac’lerden ise 7,3 milyar dolar elde etti. Teknoloji devi iPad’lerden 7,2 milyar dolar, giyilebilir eserler / aksesuarlar / konut eserleri kategorisinden ise 8 milyar dolar gelir elde etti.