Endüstri çağının esaslı firmalarından Renault’un uğradığı değişim ve dönüşüm hepimizi şaşırtıyor.
İşte, dijital dönüşümü hakkıyla gerçekleştiren bir şirket örneği.
Dünyanın önde gelen otomotiv firmalarından Renault üretim sınırının bilgilerle beslediği birinci endüstriyel metaverse’i inşa ettiğini duyurdu.
Şirketin verdiği bilgiye göre gerçeğinin ikizi olan metaverse kozmosunun 2025 yılında şirkete 330 milyon kazandıracağı öngörülüyor.
Peki bu nasıl oluyor?
Her şey bilgi ile başlıyor. Renault tüm fabrikalarından datayı toplayacak standardize edilmiş bir tahlil üretti. Bu bilgiler metaverse’i besliyor ve bu biçimdece üretim sürecinin performansı gerçek vakitli olarak takip edilebiliyor. Hatta bu eser ATOS iş paydaşlığı ile ID@Scale markası altında başka sanayi oyuncularına satılmak üzere pazarlanıyor.
Siz olsanız, rakibiniz Renault’un hazırladığı bu eseri kullanır mıydınız?
Kullanmayıp da rekabette geri kalmak mı, kullanıp şirketin rekabete hassas bilgilerini rakiple paylaşmak mı?
İşte tüm sorun bu.
Bu sistem cloud, real time, big veri ve üç boyutlu teknolojilerinin birleşmesinden bir ortaya gelmiş. Eser tedarik sistemi, kalite, satış öngörüleri, hatta ulaşım için trafik ve hava durumunu bile takip eden yapay zekâ ile desteklenmiş. Bu sistem 2019’dan bu yana 300 ikaz ile kusurlar önlenmiş. birebir vakitte bu sistemle 2025’e kadar 330 milyon dolar verimlilik karı elde edeceğini söylüyor.
Renault’un tek adımı ID@Sclale değil natürel ki!
Renault tanınan coin projesi Sandbox ile de eylül ayında bir iştirake imza attı. Bu paydaşlık ile firma metaverse cihanında araç sürme tecrübesi yaşatacak.
Bunun haricinde Japon NTT Docomo’da metaverse ünitesine 412 milyon dolar yatırmayı planlıyor.
Grafik çipleri üreten NVIDIA kendi alanında yatay bir eser çıkararak Omniverse Cloud Services ile firmalara Web3 sularında istikamet bulmalarını sağlamayı hedefliyor. Birinci iştirakini da Siemens ile Xcelerator programı kapsamında gerçekleştiriyor.
Bu yazı Gamfed Türkiye Gönüllülerinden Dilek Taşhanlı’nın katkılarıyla yazılmıştır.
Twitter
Instagram
Linkedln
İşte, dijital dönüşümü hakkıyla gerçekleştiren bir şirket örneği.
Dünyanın önde gelen otomotiv firmalarından Renault üretim sınırının bilgilerle beslediği birinci endüstriyel metaverse’i inşa ettiğini duyurdu.
Şirketin verdiği bilgiye göre gerçeğinin ikizi olan metaverse kozmosunun 2025 yılında şirkete 330 milyon kazandıracağı öngörülüyor.
Peki bu nasıl oluyor?
Her şey bilgi ile başlıyor. Renault tüm fabrikalarından datayı toplayacak standardize edilmiş bir tahlil üretti. Bu bilgiler metaverse’i besliyor ve bu biçimdece üretim sürecinin performansı gerçek vakitli olarak takip edilebiliyor. Hatta bu eser ATOS iş paydaşlığı ile ID@Scale markası altında başka sanayi oyuncularına satılmak üzere pazarlanıyor.
Siz olsanız, rakibiniz Renault’un hazırladığı bu eseri kullanır mıydınız?
Kullanmayıp da rekabette geri kalmak mı, kullanıp şirketin rekabete hassas bilgilerini rakiple paylaşmak mı?
İşte tüm sorun bu.

Bu sistem cloud, real time, big veri ve üç boyutlu teknolojilerinin birleşmesinden bir ortaya gelmiş. Eser tedarik sistemi, kalite, satış öngörüleri, hatta ulaşım için trafik ve hava durumunu bile takip eden yapay zekâ ile desteklenmiş. Bu sistem 2019’dan bu yana 300 ikaz ile kusurlar önlenmiş. birebir vakitte bu sistemle 2025’e kadar 330 milyon dolar verimlilik karı elde edeceğini söylüyor.
Renault’un tek adımı ID@Sclale değil natürel ki!
Renault tanınan coin projesi Sandbox ile de eylül ayında bir iştirake imza attı. Bu paydaşlık ile firma metaverse cihanında araç sürme tecrübesi yaşatacak.
Bunun haricinde Japon NTT Docomo’da metaverse ünitesine 412 milyon dolar yatırmayı planlıyor.
Grafik çipleri üreten NVIDIA kendi alanında yatay bir eser çıkararak Omniverse Cloud Services ile firmalara Web3 sularında istikamet bulmalarını sağlamayı hedefliyor. Birinci iştirakini da Siemens ile Xcelerator programı kapsamında gerçekleştiriyor.
Bu yazı Gamfed Türkiye Gönüllülerinden Dilek Taşhanlı’nın katkılarıyla yazılmıştır.
Linkedln