Bugün açıklanan bilgiler ışığında arabadan alınan ÖTV ölçüsü ve satılan araç sayısı ortaya çıktı. Türkiye’de satılan araba sayısı son 7 ayda yüzde 6.45 azalırken arabalardan alınan öTV ölçüsü iki katına çıktı.
Otomotiv bölümü pandemi periyodunda çip krizine bağlı olarak tedarik sorunları yaşamaya başlamıştı.
Büyük araba üreticileri yalnızca çip krizi niçiniyle küresel pazarda bile araçlarının boş paketlerini satışa sunmaya başladı. Ayrıyeten Türk lirasının öbür yabancı para ünitelerine karşı kıymet kaybetmesiyle araba satışı azaldı. Lakin tüm bunlara karşın arabalardan alınan ÖTV ölçüsü büyük bir artış gösterdi.
Türkiye’de satılan araba sayısı son 7 ayda yüzde 6,45 azalırken ÖTV ölçüsü neredeyse iki kat arttı.
Emre Özpeynirci ve Erol Şahin’in haberlerine bakılırsa, Türkiye’de satılan araba sayısı son 7 ayın bilgilerine bakıldığında yüzde 6.45 oranında azaldı. Lakin buna karşılık arabadan alınan ÖTV ölçüsü artış gösterdi. Hatta yüzde 101.38 üzere bir oran ile ikiye katladığını görüyoruz.
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Ocak-Temmuz devrine ilişkin üretim ve ihracat adetleri ile pazar bilgilerini açıkladı.
Rakamlara bakılırsa, yılın yedi ayında toplam otomotiv üretimi bundan evvelki yılın birebir periyoduna göre yüzde 5 artarak 742 bin 969 adet gerçekleşti. Sürecin araba üretimi tarafı ise yüzde 4 azalarak 434 bin 190 adet olarak kayıtlara geçiyor. Traktör üretimiyle birlikte toplam üretim ise 770 bin 279 adedi buldu. bu vakitte, otomotiv endüstrisinin kapasite kullanım oranı yüzde 66 düzeyinde. Araç kümesi bazında kapasite kullanım oranları ise yavaşça araçlarda (otomobil + yavaşça ticari araç) yüzde 66, kamyon kümesinde yüzde 84, otobüs-midibüs kümesinde yüzde 33 ve traktörde yüzde 62.
2021 yılında devlet araba satışından ortalama 77 bin 612 TL ÖTV alıyordu. Bu yıl ise bu sayı 2 katına kadar çıktı.
2021’in birinci 7 ayında 461 bin 776 adet arabanın satıldığını ve bu araçlardan toplamda 35 milyar 839 milyon TL ÖTV tahsilatı yapıldığını görüyoruz. 2022’nin birinci 7 ayında ise 432 bin 10 adet araba satılırken, tahsil edilen ÖTV ölçüsü 72 milyar 175 milyon 325 bin TL’ye yükseliyor.
2021 ve 2022 Temmuz ayı ÖTV sayılarını karşılaştırdığımızda 2021 yılında devletin araç başı 92 bin 783 TL ÖTV aldığını ve bu meblağın 2022 yılının tıpkı ayında 205 bin 603 TL düzeyine kadar çıktığı açıklandı.
Otomotiv kesiminden alınan ÖTV’nin, devletin tüm ÖTV gelirleri içerisinde yüzde 38’lik hisseye çıktığı ve de tüm vergiler içerisindeki hissesinin rekor düzey olan yüzde 6.08 oranına kadar yükseldiği söyleniyor.
Türkiye’nin toplam vergi gelirinin yüzde 6.08’lik kısmını sırf arabadan alınan ÖTV ölçüsü ile karşıladığını söyleyebiliriz. Üstelik buna KDV ve öteki ek vergiler dahil değil. ötürüsıyla kasaya giren paranın fazlaca büyük bir kısmı otomotiv dalından geliyor.
Türkiye’de araç satışı düşmesine karşın ÖTV gelirlerinin artması hakkında siz ne düşünüyorsunuz? Yorumlarda buluşalım.
Otomotiv bölümü pandemi periyodunda çip krizine bağlı olarak tedarik sorunları yaşamaya başlamıştı.
Büyük araba üreticileri yalnızca çip krizi niçiniyle küresel pazarda bile araçlarının boş paketlerini satışa sunmaya başladı. Ayrıyeten Türk lirasının öbür yabancı para ünitelerine karşı kıymet kaybetmesiyle araba satışı azaldı. Lakin tüm bunlara karşın arabalardan alınan ÖTV ölçüsü büyük bir artış gösterdi.
Türkiye’de satılan araba sayısı son 7 ayda yüzde 6,45 azalırken ÖTV ölçüsü neredeyse iki kat arttı.
Emre Özpeynirci ve Erol Şahin’in haberlerine bakılırsa, Türkiye’de satılan araba sayısı son 7 ayın bilgilerine bakıldığında yüzde 6.45 oranında azaldı. Lakin buna karşılık arabadan alınan ÖTV ölçüsü artış gösterdi. Hatta yüzde 101.38 üzere bir oran ile ikiye katladığını görüyoruz.
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Ocak-Temmuz devrine ilişkin üretim ve ihracat adetleri ile pazar bilgilerini açıkladı.
Rakamlara bakılırsa, yılın yedi ayında toplam otomotiv üretimi bundan evvelki yılın birebir periyoduna göre yüzde 5 artarak 742 bin 969 adet gerçekleşti. Sürecin araba üretimi tarafı ise yüzde 4 azalarak 434 bin 190 adet olarak kayıtlara geçiyor. Traktör üretimiyle birlikte toplam üretim ise 770 bin 279 adedi buldu. bu vakitte, otomotiv endüstrisinin kapasite kullanım oranı yüzde 66 düzeyinde. Araç kümesi bazında kapasite kullanım oranları ise yavaşça araçlarda (otomobil + yavaşça ticari araç) yüzde 66, kamyon kümesinde yüzde 84, otobüs-midibüs kümesinde yüzde 33 ve traktörde yüzde 62.
2021 yılında devlet araba satışından ortalama 77 bin 612 TL ÖTV alıyordu. Bu yıl ise bu sayı 2 katına kadar çıktı.
2021’in birinci 7 ayında 461 bin 776 adet arabanın satıldığını ve bu araçlardan toplamda 35 milyar 839 milyon TL ÖTV tahsilatı yapıldığını görüyoruz. 2022’nin birinci 7 ayında ise 432 bin 10 adet araba satılırken, tahsil edilen ÖTV ölçüsü 72 milyar 175 milyon 325 bin TL’ye yükseliyor.
2021 ve 2022 Temmuz ayı ÖTV sayılarını karşılaştırdığımızda 2021 yılında devletin araç başı 92 bin 783 TL ÖTV aldığını ve bu meblağın 2022 yılının tıpkı ayında 205 bin 603 TL düzeyine kadar çıktığı açıklandı.
Otomotiv kesiminden alınan ÖTV’nin, devletin tüm ÖTV gelirleri içerisinde yüzde 38’lik hisseye çıktığı ve de tüm vergiler içerisindeki hissesinin rekor düzey olan yüzde 6.08 oranına kadar yükseldiği söyleniyor.
Türkiye’nin toplam vergi gelirinin yüzde 6.08’lik kısmını sırf arabadan alınan ÖTV ölçüsü ile karşıladığını söyleyebiliriz. Üstelik buna KDV ve öteki ek vergiler dahil değil. ötürüsıyla kasaya giren paranın fazlaca büyük bir kısmı otomotiv dalından geliyor.
Türkiye’de araç satışı düşmesine karşın ÖTV gelirlerinin artması hakkında siz ne düşünüyorsunuz? Yorumlarda buluşalım.