Dünya üzerinde en epey kullanılan e-posta hizmetlerinden birisi olan Gmail, temmuz ayında yeni dizaynını tüm kullanıcılar için yayınladı. Google’ın Material Design 3 tasarım lisanından izler taşıyan yeni arayüz, kimi kıymetli geliştirmelere ve iyileştirmelere mesken sahipliği yaptı.
Artık geri dönüş yok
Google, aslında temmuz ayından bugüne kadar bunun için bir tahlil sunmuştu. Yeni tasarımı beğenmeyenler, evvelki dizayna geri dönebiliyorlardı.
Fakat kasım ayı prestijiyle Gmail’in yeni tasarımı, tüm kullanıcılar için kullanılabilecek tek tasarım oldu. Eski tasarım, resmen tozlu raflara kaldırıldı.
WebTekno’nun haberine bakılırsa; Gmail’i ziyaret eden kullanıcıların birinci fark edecekleri değişiklik, bilhassa sol menüde yer alan metinlerin birbirine daha da yakınlaştırılmış olması.
E-posta listelemesinde fark edilebilir bir değişiklik olmazken, tüm kısımları ayıran bloklar hayli daha yuvarlatılmış kenarlara sahip. En kıymetli değişiklik ise menüde görülüyor.
İşte Gmail’in yeni yüzü:
Bu sayede ekranda ana odak yalnızca e-posta listesi olarak karşımıza geliyor.
Sadece tasarım değişmedi
Yeni dizaynın yanı sıra Google, Gmail aramalarını da güzelleştirme sonucu aldı. Şirket, paylaştığı bir blog gönderisinde isimler ve e-posta adreslerine nazaran ‘niyet eşleşmesi’ ve ‘şahsileştirilmiş öneriler’ sunuldu.
‘Niyet eşleşmesi’ ile Google, aramanıza uygun mevzu başlıklarını bulmanızı sağlıyor ve Gmail, arama neticelerinda tam olarak neyi aradığınızı bulmanıza yardımcı oluyor.
Artık geri dönüş yok
Google, aslında temmuz ayından bugüne kadar bunun için bir tahlil sunmuştu. Yeni tasarımı beğenmeyenler, evvelki dizayna geri dönebiliyorlardı.
Fakat kasım ayı prestijiyle Gmail’in yeni tasarımı, tüm kullanıcılar için kullanılabilecek tek tasarım oldu. Eski tasarım, resmen tozlu raflara kaldırıldı.
WebTekno’nun haberine bakılırsa; Gmail’i ziyaret eden kullanıcıların birinci fark edecekleri değişiklik, bilhassa sol menüde yer alan metinlerin birbirine daha da yakınlaştırılmış olması.
E-posta listelemesinde fark edilebilir bir değişiklik olmazken, tüm kısımları ayıran bloklar hayli daha yuvarlatılmış kenarlara sahip. En kıymetli değişiklik ise menüde görülüyor.
İşte Gmail’in yeni yüzü:
Bu sayede ekranda ana odak yalnızca e-posta listesi olarak karşımıza geliyor.
Sadece tasarım değişmedi
Yeni dizaynın yanı sıra Google, Gmail aramalarını da güzelleştirme sonucu aldı. Şirket, paylaştığı bir blog gönderisinde isimler ve e-posta adreslerine nazaran ‘niyet eşleşmesi’ ve ‘şahsileştirilmiş öneriler’ sunuldu.
‘Niyet eşleşmesi’ ile Google, aramanıza uygun mevzu başlıklarını bulmanızı sağlıyor ve Gmail, arama neticelerinda tam olarak neyi aradığınızı bulmanıza yardımcı oluyor.